Svamp plockning idag :)

Hejhej! Min dag började med att jag, mamma och Birgitta (en vän till min mormor och mamma) åkte till en skog en bit bort och plockade trattkantareller och så hittade vi några vanliga gula kantareller också. Mormor skulle igentligen också med fast hon fick reda på att några släktingar till dem skulle hälsa på så hon kunde inte följa med. Hursomhelst så fick vi med oss jätte mycket svamp hem! Inne i skogen stötte vi på en söt liten groda också, haha fast det var nog bara jag som tyckte det.. När vi kom hem så hjälpte jag mamma att rensa lite svamp och sedan lägga ut dem för torkning. Eftersom jag hade varit ute och plockat svamp i skogen tidigare idag så kände jag mig jätte äcklig så jag tog mig en varm och skön dusch. Efter det så läste jag lite i SandorslashIda. Vid ungefär 19.00 så gick jag ut med Sandra och gick. Kom hem rätt nyligen och sen har jag inte gjort så mycket mer. Ska nog snart gå sätta mig med mamma framför TV:n och mumsa på något gott. Vill bara lägga till att jag är jätte tacksam för att det har varit så härligt väder idag också! xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0